onsdag 20 februari 2013

Karma, kristallsjukan och kondition.

Hej allihopa!

Igår var en tung dag. Inte dålig, men lite tung bara. Skolan var bra som vanligt, vi hade många roliga övningar och jobbade på med glatt humör. Under en diskussionsövning skulle vi två och två prata om olika ämnen, vad vi tyckte om dom och så. Jag hamnade med en ny kille från Italien när vi skulle prata om "Faith". Vi pratade om att vi båda inte riktigt tror på någon Gud, men att vi tror på något större samt att vi tror på karma - gör du en god handling ska du också belönas med något gott.
På lunchen tappade jag en bit fisk på marken, som jag sedan snällt lät en mås få äta upp. Jag schasade inte bort fågeln, utan den fick ta del av maten jag tappat.
På eftermiddagen åkte jag och Axel till Coogee Beach för att njuta av den underbara vädret vi hade igår. Och då bajsade en mås på min handduk. Det visade sig alltså att karma, trots allt, är en bitch.

Det är alltid väldigt strömt i vattnet kring Bondi och Coogee, men igår var vågorna extra starka och jag drogs ner under vattnet och skrapade i benet på bottnen och fick massor av vatten i öronen. På kvällen hade vattnet fortfarande inte runnit ur örat, så efter flera försök att skaka ut det (utan resultat) kom min kristallsjuka tillbaka. För er som inte vet så drabbades jag, bara två dagar innan vi åkte iväg till Australien, av yrselsjukdomen kristallsjukan. Ni som någon gång har drabbats av detta vet hur sjukt jobbigt det är. Jag spenderade gårkvällen med att göra mina yrselövningar intensivt och mådde illa konstant tills vi gick och la oss. Jag kastade in handduken resan vid 21.30 och somnade vid 22. Idag är det bättre och jag drabbas endast av yrsel om jag lutar huvudet bakåt och tittar uppåt. Det blir bättre med övningarna, så ska försöka göra dom så mycket som möjligt!

Annars mår vi bra. Axels halsont har äntligen gett med sig och gått över! Vilket resulterade i att vi i söndags gav oss ut på en rejäl motionsrunda. Vi powerwalkade i 30 minuter och sprang i nästan en timme. Hela vägen från oss upp till Botaniska Trädgården, runt i BT och sedan hem igen. Det blev en rätt lång sträcka och har varit lite möra i benen de senaste dagarna.

Idag är vädret väldigt växlande, dagen började med ett skyfall av regn som sedan övergick till sol vilket resulterade i ett fruktansvärt växthus-fuktigt väder. Förhoppningsvis har det lättat lite mot kvällen då vi har planerat att dra ut och springa igen. Jag tänker inte låta någon yrsel stoppa mig! Det bästa sättet att bli av med kristallsjukan helt är att försöka göra allt så normalt som möjligt.

Här kommer några bilder från i söndags, då det skulle vara dåligt väder så vi tänkte spendera hela dagen i Westfield, ett väldigt stort köpcenter i Bondi Junction, men det blev pangväder ändå.

Väntar på bussen utanför vår port.

Utanför food courten i Westfield. 




Grym utsikt över Sydney city!

Så.. För er som inte vet - ungefär såhär långt bort ligger Bondi Junction från city! Till höger ser man Sydney Harbour Bridge.

Alla bilder från Botaniska Trädgården kommer. Nu ska jag återgå till skolan, sista lektionen för dagen! Efter skolan sticker vi nog iväg till Coogee ett tag, solen strålar från himlen!

Puss & kram.
/Sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar