onsdag 13 februari 2013

En lista.

Hej alla! Just nu sitter jag i skolan och skriver, tog med mig datorn idag för att kunna utnyttja skolans internet. Hehe. Eftersom vi nu varit här i Aussie i mer än en månad har det blivit dags för en liten summering av det hela. Här kommer en lista om den senaste tiden!

Veckans humör: Glada men vi har börjat tänka mycket mer på ekonomin nu, så det är inte lika "avslappnat" längre utan vi planerar mer!
Veckans vill ha: Knäckebröd, svensk tv (även om det visas sjukt mycket bra program på tv här så saknar vi Mästerkocken. Vi tittar dock på Masterchef The Professionals som är riktigt bra!)
Veckans köp: Mat och femte säsongen av Big Bang Theory.
Veckans favoritplagg: Mina R.M William-boots, min pegasus-klänning samt min nya skjortklänning jag köpte i helgen.
Veckans frisyr: Axels är detsamma varje dag. Jag har haft "Legolas-frisyren" senaste veckan.
Veckans händelser: Sånt som hänt och som komma skall. Skola måndag-torsdag (onsdag idag). Idag ska vi möta upp Charlotte efter skolan! Vi ska också fylla på pengar på våra mobiler. Alla hjärtans-dag är imorgon, vi tänkte gå ut och äta men bokade inget i tid så det blir nog en extrabra middag hemma istället och sen drinkar på stan. I helgen vet vi inte alls ännu.
Veckans saknad: Jag saknar ju personerna på mitt jobb ständigt hehe.. Och så saknar vi våra nära och kära såklart!
Veckans festligaste: Torsdagslyxen imorgon.
Veckans måltid: Dagens lunch! Greksallad med grillade räkor på spett. Mmm. Efter att ha ätit sushi 9 av 10 luncher sedan vi började skolan var det otroligt gott med något annat.
Veckans borde: Använda internet mindre hemma!
Veckans godis: Choklad. Jag vann (för andra gången) choklad i skolan idag! Förra gången vann jag och en annan kille i klassen varsinn chokladkaka efter att vi genomfört presentationer om olika påhittade kandidater inför nästa sommar-OS. Jag presenterade Kuala Lumpur då. Nu vann jag och Sofia (en annan svensk tjej i klassen, från Lund) en "tävling" om vilken grupp som kom på det bästa avsnittet av en dokusåpa. Vår serie "Pants on Fire" vann.
Veckans sämsta: Axels halsont som inte går över (oroa er inte, han mår bra annars och halstabletter hjälper!). Att vara trött varje dag pga att vi går upp tidigt på morgnarna. 

Hej från klassrummet! Pegasus-klänningen på.

Chokladen vi vann.

Legolas-frillan.

Och hej från oss båda!

Hörs snart igen! 
Puss & kram.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar