måndag 8 april 2013

Sista dagarna i Sydney.

Hej på er!
Vi befinner oss i skolan just nu och har vår förmiddagsrast. Tänkte då passa på att blogga lite, även om det återigen endast är från min iPhone!
Axel och jag jag nu bränt av vår sista helg i Sydney innan vi börjar resa runt, och vilken helg sen! I torsdags åt Axel och jag middag på Bar Rialto (restaurangen bredvid vår port), jag åt en jättegod glutenfri pizza med buffalomozzarella, jätteräkor, chilli och vitlök. Axel åt dagens pasta med väldigt välmarinerat kött till. Efter middagen bjöd Liam i baren oss på kaffe-shots innan vi mötte upp Antoine, Moe och Kevin. Vi gick upp till oss och spelade drinkinggames och lyssnade på musik ett tag, hur kul som helst. När klockan närmade sig midnatt tog vi taxi till Kings Cross och dansade loss på No Vacancy. Kul kväll, trots att det ÖSREGNADE större delen av tiden! I fredags slappade vi hemma, eftersom vädret fortfarande var relativt dåligt, dock tog vi oss ut för en löprunda, duktigt! På kvällen skulle vi dricka drinkar tillsammans med alla klassisar och även vår lärare Kim! Axel och jag mötte återigen upp Antoine, Moe och Kevin och tog bussen till Newtown, och gick till Corridor där vi skulle möta Kim. Tyvärr var det alldeles för smockat på Corridor så vi gick till en annan bar istället, där sedan resten av klassen dök upp. Vi beställde in massor av öl och pommes frites och hade det bra tills klockan blev så mycket att vi behövde hoppa in i taxibilarna och åka mot Broadway och baren/klubben Abercrombie Hotel. HERRE-GUD vad roligt vi hade det där! Dansade oss alldeles svettiga, drack billig öl och ville aldrig gå hem. Sjukt rolig kväll! I lördags mådde vi sisådär och stannade hemma i sängen till eftermiddagen. Vid 16-snåret tog vi oss i kragen och hoppade in i duschen och skickade sedan in våra ansökningar till högskolorna inför hösten! Känns bra att det är gjort nu.
Vid 20-tiden knatade Axel och jag till båtar favorithak i Sydney - El Loco. Eftersom det var vår sista "night out" i Sydney så fick vi bestämma var vi skulle vara ;) Och självklart valde vi El Loco!! Efter ett tag joinade Antoine, Kevin och Moe oss, och även Freddy svängde förbi. Vi åt massor av nachos, shottade deras berömda tequila och drack god öl. Vid 23 tog vi tåget till Kings X Hotel och hängde ett tag på takterassen och mötte upp João och João, innan vi åkte ner två våningar och trängdes på det smockfulla dansgolvet. Både Axel och jag hade nog föredragit att hängt lite mer på övervåningen då musiken inte riktigt var i vår smak, men vi hade kul ändå! Vi åkte hem lite tidigare än de andra och avslutade kvällen med himmelskt god kycklingkebab från turken mittemot Kings X hotel. Så bra helg!!
Nu har vi bara knappt fyra dagar kvar här i Sydney innan vi tar flyget till Byron Bay på torsdag. Det känns sorgligt att lämna Crown St, El Loco och allt som vi nu har kommit att älska med Sydney. Samt våra fina vänner! Kommer bli väldigt tomt utan dom, vi hänger ju hela tiden med våra schweizare och portugiser nu. Förhoppningsvis ses vi någon annanstans, en annan gång igen!

Bilder kommer, men lägger upp några från telefonen så länge.